Liigu edasi põhisisu juurde
RATTAGA KOOLI

Põhinavigatsioon

  • Avaleht
  • Uudised
  • Kampaania reeglid
  • Meist
Kasutaja konto menüü
  • Sisene

Kuidas luua lihtsate vahenditega turvalisem kooliümbrus lastele?

Autor: Õnne Kask, 7 Mai, 2023
Autoliiklusele ajutiselt suletud koolitee Vancouveris

Kindlasti oled kuulnud lapsevanemaid rääkimas, et kuna hommikul on kooliesine autodest umbes, siis ei julge nemadki oma last ei rattaga ega jalgsi kooli lubada. Ohutuse tagamiseks on näiliselt parim lahendus tuua laps autoga kooli väravasse. See aga on nagu nõiaring, mis olukorra ainult hullemaks teeb. Seega on oluline tagada, et nii  jalgratta, tõukeratta ja jalgsi kooli tulles saab laps autodest segamatult kooli territooriumile ja hoonesse siseneda. 

Turvalisema kooliümbruse tagamiseks on mitmeid võimalusi. Selleks ei pea ootama suuremat teede või kooli ümberehituse projekti. Alustada nii ajutiste kui ka pehmemate lahendustega, mis piiravad autode ligipääsu kooli väravasse. 

 

Autoga peatumiskoha märgise näide kooli lähedal.
Autoga peatumiskoha märgise näide kooli läheduses Walesis

Märgistatud peatumiskohad (kiss and go) kooliväravast kaugemal

Koostöös koolipere ja lapsevanematega saab leida parimad peatumiskohad kooli ümbruses (näiteks 50- 200m kaugusel), kus lapsevanem saab korraks autoga peatuda, lapse välja lasta ja laps saab sealt ise kooli jalutada. Väiksemate laste jaoks saaksid mõned lapsevanemad või õpetajad peatumiskohas lapsi oodata, et siis sealt koos väikese grupiga kooli jalutada. Peatumiskohad peab kindlasti nähtavalt märgistama, kõige paremad lahendused saaks leida koostöös kohaliku omavalitsusega. Lisaks on oluline info jagamine lapsevanematele, jagades neile infot peatumiskohtade asukohtadest ja nende kasutamise vajadusest. Peatumiskohtade rakendamine on tavapraktika ka näiteks Rootsis. 

Koolitänava konseptsioon - koolitänava ajutine sulgemine autoliiklusele 

Ajutiselt suletud kooli tänav Inglismaal

Mitmel pool Euroopas on populaarsust kogunud nn koolitänava kontseptsiooni rakendamine hommikuse ja pärastlõunase tipptunni ajal. See tähendab, et ajutise liiklusmärgi abiga suletakse kooli tänav näiteks 45-ks minutiks enne koolipäeva algust ja samuti koolipäeva lõpus vastavalt tunniplaanile. Sellel ajaperioodil saab tänaval liikuda vaid jalgsi ja rattaga, samuti on ligipääs lubatud kohalikele elanikele. Näiteks Pariisis ja Brüsselis on sellised lahendusi rakendatud juba paarikümnes koolis ja mõnel juhul suletakse koolitänav autoliiklusele jäädavalt. 

Loe aktiivse koolitee loomisest lisaks Liikuma Kutsuva Kooli ideepangast. 

Tags

  • Ideepank

2022/23 kevadhooaja rattarikka reede kampaania on lõppenud!

Uudised

  • Rattarikka reede aktsiooni raames loendati üle 22 000 ratta
  • Seitsmenda rattarikka reede loosi võitis Gustav Adolfi Gümnaasiumi Kotzebue maja
  • Rattarikka reede tagasisideküsitlus
  • Kuidas innustada laisavõitu last rattaga sõitma?
  • Kuuenda rattarikka reede loosi võitis Peetri Lasteaed-Põhikool
  • Ettekääne või ületamatu takistus? Neli põhjust, miks lapsed rattaga kooli ei sõida
  • Viienda rattarikka reede loosi võitis Rakvere Reaalkool
  • Ärataja: Tormi Tabor. Rattarikas reede - lapsed kooli rattaga
  • Vales mõõdus ratta seljas on noorel raske liiklusohtudele reageerida
  • Neljandal rattarikkal reedel osales 50 kooli, loosi võitis Vastseliina Gümnaasium
RSS-voog

MTÜ Rattaga Kooli
Registrikood: 80617468
Telefon: +372 5451 3000
E-mail: info@rattagakooli.ee